Vesa Salminen valittiin uudelleen Lahden perussuomalaisten johtoon

Lahden Perussuomalaiset ry:n henkilövalinnat vuodeksi 2018. Vuosikokous 9.11.2017 klo 18.00.

Järjestön hallitukseen pyrki ennätysmäärä ehdokkaita

Lahden Perussuomalaiset ry:n syysvuosikokouksesta tuli jännittävä henkilövaalin vuoksi. Puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti uudelleen Vesa Salminen Nastolasta, mutta hallituksen muiksi jäseniksi ilmoittautui peräti 23 henkilöä, joka on paikallisjärjestön uusi hallituksen ehdokasennätys. Puolueosaston sääntöjen mukaan paikallishallitukseen voidaan valita korkeintaan 10 jäsentä ja heille henkilökohtaiset varahenkilöt. Ehdokasennätykseen vaikutti pitkälti se, että puolueosasto on saanut tuntuvasti uusia jäseniä vuoden aikana.

Vesa Salmisen lisäksi hallitukseen valittiin äänestyksessä Maarit Tuomi (varahenkilö Jari Kanerva), Rami Lehto (Nina Laihanen), Sami Kivi (Juha Viitanen), Lasse Koskinen (Reijo Suomela), Päivi Granlund (Pekka Seppelin), Arja-Leena Lammi (Anneli Seppälä), Vesa Pellinen (Jukka Ruuth), Paavo Rautkoski (Marco Behm), Martti Mäkelä (Juhani Kuronen) ja Saila Toivola (Seppo Kaapro).

Piirijärjestön Perussuomalaisten Hämeen piiri ry:n kokouksiin virallisiksi edustajiksi valittiin Tuomi, Lehto, Kivi, Koskinen, Granlund, Lammi ja Rautkoski varahenkilöineen. Piirihallituksessa Lahden perussuomalaisia edustaa puheenjohtaja Vesa Salminen.

Järjestön toiminnassa ensi vuoden alkupuolen tärkein hanke on perussuomalaisten presidenttiehdokkaan Laura Huhtasaaren vaalikampanjan tukeminen ja siihen osallistuminen. Osa kampanjasta käydään jo tämän vuoden puolella. Ensi vuoden syksyksi kaavailtujen Suomen ensimmäisten varsinaisten maakuntavaalien ehdokasasettelu on parhaillaan käynnissä.

Kirjoitettu 10.11.2017