Ukrainan tilanne huolestutti toriteltalla

Lahden Perussuomalaiset ry järjesti telttatapahtuman Lahden maaliskuun markkinatorilla. Aluevaalien jälkeen puolueosastojen telttakujalla oli hiljaista. Paikalla oli vain perussuomalaisten teltta. Toisaalla torin tienoilla näkyi tosin yksi punavärein koristeltu teltta.

Perussuomalaisten teltalla tarjottiin kahvia, teetä, lämmintä mehua pullaa ja makeisia, sekä Perussuomalainen-lehti kassissa kotilukemiseksi. Pahvisten juomamukien ääressä syntyi tietenkin paikalle poikenneiden kansalaisten vilkas keskustelu perussuomalaisten luottamushenkilöiden kanssa.

Keskustelujen ykkösaiheena olivat tällä kerralla luonnollisesti Venäjän hyökkäys Ukrainaan, Suomen turvallisuustilanne ja maamme mahdollinen Nato-jäsenyyshakemus. Venäjän hyökkäys tuomittiin jyrkästi. Suomen turvallisuustilannetta ei pidetty välittömästi huolestuttavana, mutta Nato-jäsenyyden kasvanut suosio kuului myös perussuomalaisten toriteltan äärellä. Ukrainan kansan kohtalo sodan keskellä nostatti huolta ja surua.

Kuvat: Lasse Koskinen

Kirjoitettu 3.3.2022