Sebastian Tynkkynen väkivallan kohteena

Perussuomalaisen puolueen 3. varapuheenjohtaja, kansanedustaja Sebastian Tynkkynen joutui väkivallan kohteeksi Lahdessa sunnuntain 5. joulukuuta 2021 vastaisena yönä. Puolueen puheenjohtajistosta ja kansanedustajia oli kahden päivän ajan aluevaalikiertueella Päijät-Hämeessä ja Kanta-Hämeessä.

Puheenjohtajistosta mukana olivat Riikka Purra, Leena Meri ja Sebastian Tynkkynen. Mukana olivat myös kansanedustaja Mauri Peltokangas ja puoluesihteeri Arto Luukkanen sekä alueen kansanedustajat Lulu Ranne Hämeenlinnasta, Rami Lehto Lahdesta ja Jari Ronkainen Hollolasta. Puheenjohtajisto ja puoluesihteeri osallistuivat myös Perussuomalaisten Hämeen piiri ry:n syysvuosikokoukseen Lahdessa. Illalla Lahdessa järjestettiin piirin pikkujoulutilaisuus.

Kansanedustaja Sebastian Tynkkynen kertoi YouTube-sivustollaan joutuneensa Lahdessa pahoinpitelyn kohteeksi. Tynkkysen mukaan tilanne tapahtui yökerhossa illanvieton yhteydessä. Teko oli ilmeisen harkittu, koska pahoinpitelijä kysyi ensin Tynkkyseltä tämän henkilöllisyyden, jonka jälkeen löi Tynkkystä kasvoihin. Hotellin henkilökunta ja yksi sivullinen saivat pahoinpitelijän kiinni. Tynkkynen ilmoitti tekevänsä asiasta rikosilmoituksen poliisin arkipäivän virka-aikana.

Puheenjohtajisto esiintyi Päijät-Hämeessä toritapahtumissa Sysmässä, Asikkalassa, Lahdessa, Orimattilassa, Heinolassa ja Kärkölässä. Kiertue jatkui Kanta-Hämeessä Forssassa, Hattulassa, Hämeenlinnassa, Hausjärvellä ja Riihimäellä. Turvajärjestelyt olivat voimassa toritapahtumissa ja piirikokouksessa.

Teksti: Lasse Koskinen. Kuva: MSM-uutiset.

Kirjoitettu 6.12.2021