Puoluejohto kentällä ja piirikokouksessa Lahdessa

Perussuomalaisen puolueen aluevaaleihin liittyvä kiertue pysähtyi Päijät-Hämeessä lauantaina 4. joulukuuta 2021. Hyisen kylmässä viimassa perussuomalaisten teltalla Lahden kauppatorilla puheenjohtaja Riikka Purra, puolueen 2. varapuheenjohtaja Mauri Peltokangas ja 3. varapuheenjohtaja Sebastian Tynkkynen vastasivat yleisön kysymyksiin.

Puoluejohto ennätti hetken aikaa vastailla kysymyksiin myös Perussuomalaisten Hämeen piiri ry:n piirivuosikokouksen osanottajien kysymyksiin Lahdessa. Kokous järjestettiin Scandic Lahti -hotellin kongressitiloissa.

Kokouksen osanottajien kysymykset ja kannanotot liittyivät pitkälti tammikuun aluevaaleihin. Lisäksi keskusteluosuus käytiin ympäristökysymyksistä ja Suomen hallituksen kaavailemista ympäristöveron korotuksista. Myös maaseutuyrittäjien toimeentuloa käsiteltiin keskustelussa.

Perussuomalaisten aluevaaliohjelmassa huomautetaan, että sote-uudistusta rakennetaan nykyisin pitkälti terveysjättien etu edellä. Perussuomalaiset painottavat sen sijaan vaaliohjelmassaan, että hyvinvointipalvelut pitää tuoda lähelle käyttäjiä, eikä yksinomaan keskittää niitä alueellisiin jättiyksiköihin.

Kuva: Riikka Purra vastasi kysymyksiin piirikokouksessa Lahdessa.

Kuvaaja: Lasse Koskinen.

Kirjoitettu 5.12.2021