Perussuomalaisten markkinaosastolla vilkasta Lahdessa

Perusuomalaisilla oli jälleen oma telttaosasto Lahden kesäkuun kuukausimarkkinoilla. Väkeä kävi paikalla satoja henkilöitä ja juttu kulki kahvin, mehun ja pullan kera. Eniten yleisöä puhutti tulevan viikonvaihteen puoluekokouksen puolueen puheenjohtajavalinta. Lisäksi kannanottoja tuli valtakunnallisista aiheista muun muassa hallitustyöskentelystä, perussuomalaisten näkyvyydestä, sote-uudistuksen näkymistä, tulevista maakuntavaaleista, heikoimpiosaisten tukemisesta, eläkerakenteesta, yritystoiminnasta, kiinteistöverosta ja Lahdessa vireillä olevasta luottamushenkilöiden vuosipalkkiokorotuksista.
Perussuomalaisia kiitettiin sitkeästä työskentelystä ja lannistumattomuudesta. Keskustelu kävi hyvin vilkkaana. Keskustelussa harmiteltiin myös mediassa tapahtuneita aiheettomia hyökkäyksiä ja syytöksiä perussuomalaisia kohtaan.

Selkeästi näytti siltä, että puolueen kannatus on vakaalla pohjalla ja kannatuksen kasvu on jälleen pääsemässä vauhtiin. Perussuomalaisten linjaan luotetaan ja perussuomalaisten pysymistä maan hallituksessa pidettiin itsestään selvyytenä ja puolueen ministerin ahkeruutta arvostetaan. Puolueen linjauksiin yleisö kaipaa selvästi lisää terävyyttä ja tiedotusnäkyvyyden lisäämistä.

Lahden Perussuomalaiset ry pitää markkinatoritapahtumissa kesätauon heinä-elokuun ajan, mutta jälleen syyskuun ensimmäisenä keskiviikkona PS:n sinivalkoiset värit näkyvät Lahden torilla ja puoluejärjestön edustajat ovat valmiina kuuntelemaan kansalaisten mielipiteitä ja kannanottoja toriteltan tuntumassa. Syyskuun markkinat ovat keskiviikkona 5.9.

Kuvat ja teksti: Lasse Koskinen

Kirjoitettu 8.6.2017