Perussuomalaiset vastustavat hyvinvointiyhtymän yksityisyhtiötä ja nimesivät lisää kuntavaaliehdokkaita

UUTISTIEDOTE

Lahti 25.6.2020

Perussuomalaiset vastustavat hyvinvointiyhtymän yksityisyhtiötä

Perussuomalaiset nimesivät lisää kuntavaaliehdokkaita Lahteen

Lahden Perussuomalaiset ry vaatii Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymään peruuttamaan yhtiöittämissuunnitelmansa yksityisen terveydenhoitoyhtiön kanssa. Vaikka yhtiöittämissuunnitelma koskeekin vain osaa toiminnoista, niin perussuomalaiset pitävät erittäin huolestuttavana, että suunnitellussa yhteisyrityksessä osake-enemmistöä on suunniteltu yksityisen terveydenhoitoyhtiön haltuun. Enemmistövallan luovuttaminen yksityiselle sijoittajayhtiölle murtaa kunnallista mahdollisuutta valvoa ja ohjata terveydenhoidon järjestämistä Lahdessa ja maakunnassa.

Lahden Perussuomalaiset ry nimesi lisää kuntavaaliehdokkaita kevään 2021 kuntavaaleihin:

Koneteknikko, eläk. Paavo Rautkoski, graafinen suunnittelija Niko Kauko, ylioppilas Johannes Laaksonen, palomies-ensihoitaja, eläk. Mika Kilponen, eläkeläinen Paula Korhonen, tuotannon tekninen tukija Mikko Virtanen, lähettämötyöntekijä Veli-Pekka Vesa, insinööri, projektipäällikkö Ismo Nygren, eläkeläinen Vesa Halme ja varastotyöntekijä Vesa Pellinen.

Aiemmin nimettiin jo yhdeksän ehdokasta ja lisää ehdokkaita nimetään kesän jälkeen.

Kirjoitettu 26.6.2020